Γιατί θέλεις συνέχεια να τρως γλυκό και πως να αντισταθείς

Γιατί θέλεις συνέχεια να τρως γλυκό και πως να αντισταθείς

Γιατί θέλεις συνέχεια να τρως γλυκό και πως να αντισταθείς

Μήπως αισθάνεσαι εθισμένος/η στα γλυκά;

Η Κλειώ Δημητριάδου, εξηγεί ποιοι είναι οι παράγοντες εκείνοι που σε οδηγούν στη γλυκιά αμαρτία και πώς θα σταματήσεις των φαύλο κύκλο των γλυκών.

Αρχικά, τρώγοντας πολλά γλυκά, βάζεις τον οργανισμό σου σε μια κατάσταση υπεργλυκαιμίας-υπογλυκαιμίας, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο από τον οποίο δυσκολεύεσαι να βγεις. Αυτό σημαίνει ότι επειδή καταναλώνεις μεγάλη ποσότητα γλυκού, το σάκχαρο ανεβαίνει απότομα και το σώμα σου για να σε προστατεύσει παράγει πολλή ινσουλίνη (περισσότερη από όση χρειάζεται), με αποτέλεσμα να ξαναπέφτει το σάκχαρο.

Επισης, είναι πιθανό να μην τρέφεσαι καλά μέσα στην ημέρα, να μην κοιμάσαι επαρκως ή να μην ξεκουράζεσαι, οπότε να σου λείπει ενέργεια και να την αναζητάς στο γλυκό. Πράγματι το γλυκό θα σου δώσει ενέργεια αλλά μόνο για εκείνη τη στιγμή και στη συνέχεια θα σε ρίξει.

Συχνά η έντονη ανάγκη για γλυκό συνδέεται με ορμονικές διαταραχές και με άσχημη διάθεση. Ειδικά η κατανάλωση σοκολάτας έχει βρεθεί πως σου αλλάζει την ψυχολογία, λόγω της τρυπτοφάνης που περιέχει και χάρη σε αυτήν, ανεβάζει τη σεροτονίνη. Αυτό βέβαια, συμβαίνει και με άλλα τρόφιμα, τα οποία όμως είναι λιγότερο απολαυστικά από τη σοκολάτα, με αποτέλεσμα να είναι η πρώτη σου επιλογή όταν είσαι πεσμένος/η.

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν, για να αποφύγεις την υπερβολική κατανάλωση γλυκών;

• Αρχικά θα πρέπει να φροντίσεις να ξεκουράζεσαι και να μη χάνεις γεύματα.

• Θα πρέπει να στοχεύσεις στην κατανάλωση γευμάτων ανά τρίωρο και τις φορές που αισθάνεσαι υπογλυκαιμία να καταναλώνεις κάποιο σνακ πχ φρούτο μαζι με λίγους ξηρούς καρπούς και να μην καταφεύγεις κατευθείαν στο γλυκό.

• Αν είναι θέμα πεσμένης διάθεσης, καλό είναι να προτιμήσεις άλλα τρόφιμα που περιέχουν τρυπτοφάνη όπως το κοτόπουλο, η μπανάνα, το ρύζι, το γιαούρτι και η βρώμη.

• Αν τελικά δεν μπορείς να αντισταθείς στη γλυκιά γεύση μεγάλη σημασία έχει η ποσότητα αλλά και το είδος του γλυκού που θα επιλέξεις!

«Το σημαντικότερο όμως, είναι να δώσεις στον «εθισμό» σου την πραγματική του διάσταση και να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου. Σκέψου αν κάπου σε παραμέλησες και στην πραγματικότητα θέλεις με τα γλυκά να γλυκαθείς και να πάρεις ευχαρίστηση», τονίζει η ειδικός.

Δες και το κακό που μπορεί να κάνει η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, στο παρακάτω βίντεο.