Πώς να βγάλεις αρνητικές σκέψεις από το μυαλό σου

Πώς να βγάλεις αρνητικές σκέψεις από το μυαλό σου

Πώς να βγάλεις αρνητικές σκέψεις από το μυαλό σου

Αυτό που νομίζετε ότι σας εμποδίζει μερικές φορές να απολαμβάνετε πράγματα, να σας προκαλεί άγχος και ακόμη και να σας παραλύει; Το κενό στο μυαλό σας είναι αδύνατο, αλλά μπορείτε να το απελευθερώσετε από ενοχλητικές αρνητικές σκέψεις.Πώς να βγάλεις αρνητικές σκέψεις από το μυαλό σου

Επιμέλεια Εύη Βισβάρδη

Πώς να βγάλεις αρνητικές σκέψεις από το μυαλό σου

Πως? 

Να είστε ξεκάθαροι: δεν είστε οι σκέψεις σας. Αυτή είναι μια φράση που τονίζεται από τους ειδικούς στη συνείδηση και στο διαλογισμό για να μας κάνει να καταλάβουμε ότι οι σκέψεις έρχονται και πηγαίνουν συνεχώς. Και ναι, μπορούν να μας κάνουν να υποφέρουμε πολύ για πράγματα που δεν έχουν καν συμβεί ή δεν υπάρχουν. Αλλά είναι μόνο σκέψεις, όχι πραγματικότητες, και αν αποκτήσετε τον έλεγχο πάνω τους, μπορείτε να τις κάνετε να χάσουν τη δύναμή τους.

Γιατί είναι τόσο δύσκολο για εσάς να αφαιρέσετε αρνητικές σκέψεις από το κεφάλι σας ;  

«Γιατί είναι ένα ζήτημα εξελικτικής και επιβίωσης, έχουμε δώσει στις αρνητικές σκέψεις τη δυνατότητα να μας σώσουν από κινδύνους», λέει ο Antonio Gallego. «Εάν οι πολύ μακρινοί πρόγονοί μας μπορούσαν να προβλέψουν τους κινδύνους που κρύβονταν γύρω από κάθε βράχο, θα μπορούσαν να επιστρέψουν στις σπηλιές τους εκείνο το βράδυ με ένα κομμάτι κρέας», προσθέτει.

Σύμφωνα με αυτόν τον εμπειρογνώμονα, στην εποχή στην οποία ζούμε σήμερα έχουμε τοποθετήσει την ετικέτα του «κινδύνου» σε ένα άπειρο πράγματα που απέχουν πολύ από το να είναι θανατηφόρα για τον εαυτό μας, για παράδειγμα: να μην ανταποκρίνεστε γρήγορα σε μηνύματα, να μην συμμορφώνεστε με τις προσδοκίες άλλων, μια δημόσια ομιλία , το αίσθημα της μοναξιάς ή της μη ύπαρξης σύμφωνα με το «κοινωνικά καθιερωμένο».

σκεπτική γυναίκα με κλειστά μάτια δίπλα σε έναν μπλε τοίχο

Η τάση να ξαναζείς συνεχώς το παρελθόν δεν βοηθά .

«Εάν σε τόσους πολλούς πλασματικούς κινδύνους προσθέτουμε την τάση μας να γενικεύουμε τις συγκεκριμένες καταστάσεις που βιώνουμε, δηλαδή να έχουμε σκέψεις του τύπου « αν απέτυχα, θα το κάνω πάντα » ή «  με άφησαν και ποτέ δεν θα βρω κάποιον που με αγαπά ξανά «,  τότε έχουμε την τέλεια καταιγίδα στο μυαλό «, λέει ο Gallego.

«Με τόσο απειλητικό βάρος στο μυαλό μας, το μόνο που μένει είναι να ζούμε σε μια συνεχή κατάσταση εγρήγορσης, έντασης, ταλαιπωρίας και αρνητικότητας, κρατώντας αυτήν την κατάσταση για να φτάσουμε με ανασφάλεια στο τέλος της ημέρας. Κατά συνέπεια,ζούμε  μια ζωή χωρίς εκτίμηση για όλο το καλό που μας περιβάλλει », προσθέτει.

ΕΛΕΓΧΟΣ σκέψης

» Ο διαλογισμός θα μας επιτρέψει να τοποθετήσουμε τον εαυτό μας ως παρατηρητές της σκέψης , δηλαδή, δεν ταυτίζουμε τη ζωή με τη σκέψη, εξ ου και η δήλωση » δεν είστε οι σκέψεις σας «. Ο διαλογισμός είναι ένα θεμελιώδες μέρος αυτής της εκμάθησης και  μπορούμε να έχουμε μια σαφή παρατήρηση της πραγματικότητας »

Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν

Ο διαλογισμός κάθε μέρα θα σας βοηθήσει όχι μόνο να διαλύσετε τις αρνητικές σκέψεις αλλά και να δημιουργήσετε χώρο μεταξύ τους. Για να καταλάβετε καλύτερα, ένα μυαλό γεμάτο αρνητικές σκέψεις μοιάζει με συννεφιασμένο ουρανό . Καθώς προχωράμε στο διαλογισμό, αυτός ο ουρανός καθαρίζει και ξεκαθαρίζει εμφανίζονται που αποκαλύπτουν ένα μπλε και γαλήνιο φόντο. Αλλά, «εκτός από την παρατήρησή τους, την ταυτοποίηση του εαυτού μας , την αμφισβήτηση και την απομάκρυνσή τους χάρη στο διαλογισμό, μπορούμε να κάνουμε τα εξής», λέει ο Gallego:

Εστιάστε την προσοχή στην ομορφιά των μικρών λεπτομερειών Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αντισταθμίσουμε το επίπεδο προσοχής στο αρνητικό με ένα υψηλότερο επίπεδο θετικών πραγμάτων που υπάρχουν ήδη στη ζωή μας.

Κάντε προσεκτική άσκηση Η ενεργή κίνηση του σώματος βοηθά να καθαρίσετε το μυαλό, μειώνοντας τα επίπεδα της κορτιζόλης (της ορμόνης του στρες) στο αίμα και, εάν φέρουμε επίσης επίγνωση των σωματικών μας αισθήσεων, μπορούμε να απολαύσουμε πληρέστερα το «εδώ και τώρα» .

Παρατηρήστε τον τόνο με τον οποίο μιλάμε ο ένας στον άλλο Επειδή τις περισσότερες φορές είμαστε ο χειρότερος εχθρός μας, ας μάθουμε να παρατηρούμε τι λέμε στους εαυτούς μας και με ποιο τρόπο. Μπορούμε να αλλάξουμε το «πάντα» ή «ποτέ» για εκφράσεις όπως «ίσως …», «όχι ακόμα, αλλά σχεδόν  …». Η κατάρτιση της καλοσύνης είναι ίσως η καλύτερη μορφή αυτοεξυπηρέτησης που μπορούμε να ενσωματώσουμε στη ζωή μας. Εάν η παρατήρηση είναι δύσκολη, η καταγραφή της μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη.

Δημιουργήστε μια υγιή σχέση με τον εαυτό σας και με τους άλλους. Η εκτίμηση και η ευγνωμοσύνη για το τι είμαι και έχω, καθώς και η έκφραση αυτής της ευγνωμοσύνης και της εκτίμησης σε άλλους, βοηθά στη μείωση της έντασης των αρνητικών σκέψεων για να δημιουργηθεί χώρος για αυτό το καλό που κάνουμε και να μεγαλώσει με θετικό τρόπο.

Συγκεντρώσου στο παρόν

Top 10 συμβουλές για μια ζωή χωρίς στρες