Φουσκωμένο στομάχι: πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

Φουσκωμένο στομάχι: πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

Φουσκωμένο στομάχι: πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

Οι περισσότερες έχουμε βιώσει κάποια στγμή στη ζωή μας το άβολο αίσθημα της φουσκωμένης κοιλιάς. Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες.

«Το να καταλάβεις το τι μπορεί να προκαλεί φούσκωμα στην κοιλιά σου μπορεί να είναι λίγο πολύπλοκο, καθώς μπορεί να υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο όπως το άγχος, η ζάχαρη, η ανισορροπία στη χλωρίδα του εντέρου, τα φάρμακα και η ευαισθησία στα τρόφιμα, για να αναφέρουμε μερικά», λέει στο Harper’s Bazaar η Nicola Shubrook, διατροφολόγος στο Urban Wellness.

Σε αυτό το κείμενο θα ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στην επιστήμη πίσω από το φουσκωμένο στομάχι και στα τρόφιμα που μπορούν, όσο και να μην το πιστεύεις, να προκαλέσουν φούσκωμα.

Μπορεί η διατροφή να προκαλέσει φούσκωμα στο στομάχι;

Φυσικά, οι πιο συνηθισμένες αιτίες, που είναι πιθανό να σου προκαλέσουν αμέσως ανησυχία, είναι η υπερκατανάλωση τροφής ή η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων που είναι γνωστό ότι προκαλούν φούσκωμα σε ορισμένα άτομα, όπως τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, πικάντικες ή λαδερές τροφές, καθώς και ανθρακούχα ποτά.

Σύμφωνα με τον Dr Riccardo Di Cuffa, διευθυντή του Your Doctor, ακόμη και τα υγιεινά τρόφιμα, όπως όσπρια, φασόλια, μπρόκολο, λάχανο, κάστανα, κρεμμύδια και λάχανα μπορούν να προκαλέσουν αυτό το δυσάρεστο φούσκωμα. «Η κατάποση πολύ αέρα μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα, όπως και η δυσκοιλιότητα. Ορισμένες γυναίκες αντιμετωπίζουν φούσκωμα πριν από τις περιόδους τους», λέει.

Άλλες αιτίες φουσκώματος

Το φούσκωμα μπορεί επίσης να προκληθεί από άλλα πράγματα που δεν σχετίζονται απαραίτητα με τη διατροφή σου. Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS), η νόσος του Crohn, η εκφυλιστική νόσος, η καντιντίαση και η κοιλιοκάκη, μπορούν όλα να προκαλέσουν πρήξιμο στο στομάχι σου.

Το φούσκωμα μπορεί επίσης να είναι ένα πρώιμο προειδοποιητικό σημάδι καρκίνου των ωοθηκών, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα πιθανά σημάδια και να συζητήσεις με το γιατρό σου εάν έχεις οποιεσδήποτε ανησυχίες. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν μια γρήγορη αίσθηση φουσκώματος ή απώλεια όρεξης, πυελικό πόνο ή πόνο στο στομάχι ή μια ανάγκη να πάμε γρήγορα στην τουαλέτα ή πιο συχνά από το κανονικό.

9 τρόποι να απαλλαγείς από το φούσκωμα

Αν και το φούσκωμα συνήθως θα βελτιωθεί από μόνο του, ο Nicola προτείνει ορισμένους τρόπους για να ανακουφίσεις αυτό το δυσάρεστο συναίσθημα.

  • Μείωσε το άγχος όσο το δυνατόν περισσότερο (το ξέρουμε δεν είναι εύκολο)

  • Εξαφάνισε τα ύποπτα τρόφιμα όπως αυτά που περιέχουν γλουτένη ή τα γαλακτοκομικά προϊόντα

  • Πάρε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα και πρόσθεσε ζυμωμένα τρόφιμα στη διατροφή σου

  • Ενίσχυσε τον οργανισμό σου με ίνες

  • Κρατήσου ενυδατωμένη

  • Να μασάς καλά το φαγητό σου

  • Φάε μαγειρεμένα ή ελαφρώς στον ατμό τα λαχανικά αντί για ωμά στις σαλάτες

  • Κόψε το αλάτι