5 tips όταν δεν χάνετε βάρος

5 tips όταν δεν χάνετε βάρος

Δεν αποτελεί μυστικό ότι το αδυνάτισμα είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο. Ωστόσο, αν παρά τις προσπάθειές σας δεν παρατηρείτε πρόοδο, μην απογοητεύεστε.

Υπάρχουν μερικές απλές στρατηγικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος.

Ακούστε το σώμα σας, εντάξτε τη γυμναστική στην καθημερινότητά σας, κοιμηθείτε καλά και διαχειριστείτε το άγχος σας ώστε να διευκολύνετε το αδυνάτισμα σας. Παράλληλα, δοκιμάστε τις παρακάτω διατροφικές συμβουλές.

Τι να δοκιμάσετε όταν δεν χάνετε βάρος

1. Βεβαιωθείτε ότι τρώτε επαρκώς

Πολλοί άνθρωποι όταν θέλουν να αδυνατίσουν θέτουν ως στόχο να τρώνε όσο το δυνατόν λιγότερο γίνεται. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι και αυτή είναι μια στρατηγική που δεν μπορεί να εξασφαλίσει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Παρά το γεγονός ότι για να καταφέρετε να χάσετε βάρος πρέπει να προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες από όσες καίτε (εξασφαλίζοντας καθημερινό θερμιδικό έλλειμμα), αυτό δεν σημαίνει ότι όταν υποσιτίζεστε θα αδυνατίσετε. Σκεφτείτε ότι όταν στερείτε από το σώμα σας αρκετή ενέργεια, με τη μορφή θερμίδων, το αναγκάζεται να μπει σε «κατάσταση πείνας». ‘Ετσι, επιβραδύνεται σημαντικά ο μεταβολισμός σας προκειμένου να συγκρατήσει θερμίδες (και άρα ενέργεια) για τη λειτουργία του οργανισμού σας.

Όταν όμως επιβραδύνεται ο μεταβολισμός σας, επιβραδύνεται και η ικανότητα του οργανισμού σας να χάνει βάρος. Με λίγα λόγια, έτσι καταλήγετε και να πεινάτε και να μη χάνετε βάρος.

2. Προσθέστε πρωτεΐνη στο πρωινό σας

Το πρωινό είναι απαραίτητο προκειμένου να έχετε ενέργεια αλλά και να αποφύγετε την υπερφαγία και το τσιμπολόγημα. Αρκεί βέβαια να επιλέγετε έξυπνα το τι βάζετε στο πιάτο σας.

Οι πρωτεΐνες είναι ίσως το πιο γνωστό συστατικό που εμπεριέχεται στα προγράμματα απώλειας βάρους και όχι άδικα αφού μας βοηθάνε να ελέγχουμε καλύτερα τις αυξομειώσεις του σακχάρου μας μέσα στην ημέρα και να πεινάμε λιγότερο, να κρατάμε τον μεταβολισμό μας ενεργοποιημένο, ενώ παράλληλα έχουν λίγες θερμίδες. Συγκεκριμένα, ένα γραμμάριο πρωτεΐνης αποδίδει στον οργανισμό τέσσερις θερμίδες, σε αντίθεση με το λίπος που αποδίδει εννέα.

Τι καλύτερο λοιπόν από το να ξεκινήσετε την ημέρα σας με βραστά αυγά ή -ακόμη καλύτερα- με μια ομελέτα με μανιτάρια. Τα αυγά παρέχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, η οποία μάλιστα χρησιμοποιείται και ως «πρωτεΐνη αναφοράς», καθώς το προφίλ αμινοξέων που διαθέτει υπερέχει ενάντια στις άλλες πρωτεϊνες ζωικής προέλευσης. Τα μανιτάρια είναι ίσως τα πιο διαιτητικά τρόφιμα στη φύση, καθώς περιέχουν κατά σχεδόν 90% νερό και αρκετή πρωτεΐνη. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι συνδυάζοντας τα αυγά με τα μανιτάρια έχετε το ιδανικό πρωινό για αδυνάτισμα. Αρκεί βέβαια να χρησιμοποιήσετε ελάχιστο λάδι στο μαγείρεμα.

3. Επιλέξτε μη αμυλούχα λαχανικά

Τα μη αμυλούχα λαχανικά όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι πιπεριές, τα αγγούρια, το μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι ιδανικές επιλογές για να ενισχύσετε την απώλεια βάρους. Είναι φτωχά σε θερμίδες αλλά πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, οι οποίες σας βοηθούν να αισθάνεστε χορτάτοι, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε εδώ είναι το λάδι και το dressing που χρησιμοποιείτε στις σαλάτες σας.

4. Προσέξτε τις μερίδες σας

Το να περιορίσετε το μέγεθος των μερίδων σας είναι το κλειδί όταν προσπαθείτε να αδυνατίσετε. Ένας τρόπος για να ελέγξετε τις μερίδες του φαγητού σας είναι να χρησιμοποιήσετε μικρότερα πιάτα ή να μετρήσετε το μέγεθος της μερίδας μέχρι να είστε σε θέση να το υπολογίζετε αυτόματα. Σε περίπτωση που με το μικρότερο μέγεθος μερίδων νιώθετε ότι δεν χορταίνετε, προσθέστε στα γεύματά σας άπαχες πρωτεΐνες και φυτικές ίνες που έχουν την ιδιότητα να επιφέρουν παρατεταμένο κορεσμό.

5. Μείνετε ενυδατωμένοι

Όσο κλισέ κι αν σας ακούγεται, το νερό μπορεί πράγματι να ενισχύσει σημαντικά την απώλεια βάρους. Για μην αναφέρουμε ότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ο οργανισμός σας έχει αυξημένες ανάγκες σε ενυδάτωση. Παρά το γεγονός ότι το νερό δεν έχει κάποια… μαγική ιδιότητα αδυνατίσματος, έχει την ιδιότητα να επιφέρει το αίσθημα κορεσμού και κατ’ επέκταση να αποτρέπει την υπερκατανάλωση τροφής που οδηγεί σε αύξηση του βάρους.

Μάλιστα, είναι πιο συνηθισμένο από όσο νομίζετε το να μπερδεύετε τη δίψα με την πείνα, άρα η επαρκής κατανάλωση νερού μπορεί να περιορίσει τις ξαφνικές λιγούρες που σας «σπρώχνουν» σε ανθυγιεινές επιλογές.