Η έννοια της δίαιτας είναι δύσκολη. Είναι συχνά το πρώτο  που σκεφτόμαστε, όταν προσπαθούμε να χάσουμε τα επιπλέον κιλά, αλλά οι περισσότεροι από τους κορυφαίους διατροφολόγους, παγκοσμίως, δεν πιστεύουν στη διατροφή ως απαραίτητο μέσο απώλειας βάρους.

Κι όμως! Καλά διάβασες!

Ενώ μπορεί να επιτευχθεί βελτίωση της υγείας, (ειδικά σε ορισμένες συνθήκες όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η υψηλή χοληστερόλη και ο διαβήτης μπορεί να επιτευχθεί βελτίωση μέσω της διατροφής), η δέσμευση σε ένα συγκεκριμένο σχήμα που εξαλείφει ορισμένες ομάδες τροφίμων, δεν θεωρείται ακόμα ένα όπλο για χάσιμο βάρους και υγεία.

Στην πραγματικότητα, ο Paul Salter RD, MS, εμπειρογνώμονας απώλειας βάρους και αθλητικός διαιτολόγος, πιστεύει ότι ο όρος «δίαιτα» χρησιμοποιείται συχνά κατά λάθος και παρερμηνεύεται.

«Στην απλούστερη μορφή της, η «διατροφή» είναι ένας συνηθισμένος τρόπος φαγητού, όμως την έχουμε παρερμηνεύσει μόνο και μόνο για τη μείωση του βάρους ή για έλλειμμα θερμίδων», λέει.

«Αυτές οι «αποκαλούμενες» δίαιτες είναι συχνά μη βιώσιμες λόγω κάποιου σκληρού περιορισμού ή τρελού κιόλας και οριακής  αυστηρής «στρατηγικής» για την απώλεια βάρους». Αντ ‘αυτού, αυτός και πολλοί άλλοι έγκυροι διαιτολόγοι συνιστούν την ανάπτυξη μιας ισχυρής βάσης ποικιλίας βασισμένης σε υγιεινές επιλογές, με μετριοπάθεια.

Κάποιοι από τους χειρότερους «παραβάτες της διατροφής»-δίαιτες εξπρές ή «μαγικές τροφές,χυμοί,σούπες»  που εμφανίζονται,γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, συχνά χάρη στην απογοήτευση από τις των κλινικές και τους διαιτολόγους που ειδικεύονται στην «υγεία και την ευεξία».

Εδώ συγκεντρώσαμε τις δίαιτες που οι κορυφαίοι διατροφολόγοι συνιστούν να αποφεύγετε εάν ο στόχος σας είναι η βέλτιστη υγεία!

 

Whole30
Αυτή η προσέγγιση των 30 ημερών για «καθαρό φαγητό» είναι υγιεινή και ακίνδυνη – τελικά. Αλλά,δεν σας μαθαίνει να τρώτε, μακροπρόθεσμα, υγιεινά!

«Τα υποτιθέμενα οφέλη περιλαμβάνουν τη βελτίωση των δερματικών παθήσεων, των αλλεργιών, των διαταραχών του εντέρου και της φλεγμονής ολόκληρου του σώματος που θεωρείται ότι σχετίζονται με την κατανάλωση τροποποιημένων τροφίμων και εκείνων που χαρακτηρίζονται ως« εκτός ορίων », εξηγεί ο Salter.

«Αλλά η προφανής «ακύρωση» αυτής της προσέγγισης είναι ότι «δεν σας δημιουργεί απαραιτήτως μακροπρόθεσμη επιτυχία.» Με άλλα λόγια, τί πρέπει να κάνετε την 31η ημέρα; «Οι δημιουργοί του Whole30 υποδεικνύουν ότι τρώτε κι αφού ολοκληρώσετε τις πρώτες 30 ημέρες ,να απορρίψετε τα σάκχαρα, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και πολλά άλλα,τότε να επιστρέψετε στη διατροφή σας», εξηγεί.

«Αλλά χωρίς κατάλληλη εκπαίδευση για το πώς να αναπτύξουμε βιώσιμες διατροφικές συνήθειες, αυτή η προσέγγιση δεν διαχωρίζεται από άλλες προκλήσεις τριάντα ημερών παρά τις καλές προθέσεις και δημοτικότητα της.» Στην πραγματικότητα, οι στατιστικές δείχνουν ότι πάνω από το 80% των ανθρώπων που θα χάσουν βάρος, θα το ανακτήσουν εντός 12 μηνών με αυτήν την προσέγγιση.

 

Διατροφή τύπου αίματος
Δημοφιλής, από τον Δρ. Peter D’Adamo που δημοσίευσε το βιβλίο του, Eat Right For Your Type, το 1996, αυτή η διατροφή ισχυρίζεται ότι ο μοναδικός σας τύπος αίματος έχει ισχυρή επίδραση σε όλες τις πτυχές της υγείας σας.

Οι τέσσερις διαφορετικοί τύποι αίματος, Α, Β, ΑΒ και Ο, επηρρεάζουν,λέει, την ικανότητα του οργανισμού σας να ελέγχει ένα συγκεκριμένο σύνολο αντισωμάτων, τα οποία δουλεύουν για να αναγνωρίσουν ξένα βακτήρια και ιούς ή αντιγόνα μέσα στο σώμα », εξηγεί ο Salter .

«Κάποιος που γεννιέται με αίμα τύπου Α είναι σε θέση να αναγνωρίσει ότι η συγκεκριμένη πρωτεΐνη Α δεν είναι ξένος εισβολέας, αλλά ότι η πρωτεΐνη Β είναι εισβολέας- έτσι το σώμα βλέπει το Β ως απειλή και κάνει μια επίθεση εναντίον του.

«Αλλά η έρευνα «μπάζει» όταν πρόκειται να αναλυθεί η αποτελεσματικότητα της διατροφής τύπου αίματος. Ενώ, στα χαρτιά, αυτό φαίνεται να έχει νόημα, ο Salter προειδοποιεί ότι η διατροφή δεν είναι ‘ασπρόμαυρη».

«Οι περισσότεροι ισχυρισμοί του Δρ. Νταμάμο βασίζονται σε εκατοντάδες ανέκδοτες έρευνες και την ερμηνεία του για στην τρέχουσα Έρευνα, σχετικά με την καλή βιοχημεία και τους τύπους αίματος», λέει. «Χρειάζεται περισσότερη έρευνα, ιδιαίτερα προτού να εξετάσετε το ενδεχόμενο να πληρώσετε την τσιμπημένη τιμή για να μάθετε τον τύπο αίματος σας, να αγοράσετε το βιβλίο του και να αγοράσετε όλα τα συνιστώμενα και μη υποστηριζόμενα συμπληρώματα».

 

KETO Διατροφή
Επίσης γνωστή ως «κετογόνος διατροφή», το κετό αποτελείται από την κατανάλωση τροφής που είναι πολύ χαμηλή σε υδατάνθρακες και με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, με στόχο να βάλει το σώμα σας σε μεταβολική κατάσταση που ονομάζεται κέτωση.

Πρόκειται για μια φυσιολογική μεταβολική διαδικασία που συμβαίνει όταν το σώμα δεν έχει αρκετή γλυκόζη να χρησιμοποιήσει για ενέργεια – αντί να στραφεί προς την καύση λίπους ως πηγή ενέργειας.

Ενώ η Abbey Sharp, RD, ιδρυτής της Abbey’s Kitchen, πιστεύει ότι υπάρχουν πολλές πιθανές θεραπευτικές χρήσεις για τη διατροφή ΚΕΤΟ, δεν είναι πεπεισμένη ότι πρόκειται για μια υγιή, μακροπρόθεσμη στρατηγική απώλειας βάρους, εξαιτίας της περιοριστικότητάς της.

«Η κατανάλωση τόσο λίγων τροφών βασισμένων σε υδατάνθρακες, ακόμη και φρούτα, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως, συνεπάγεται κινδύνους ανεπάρκειας θρεπτικών ουσιών – για να μην αναφέρουμε δυσκοιλιότητα – αν δεν γίνει πολύ προσεκτικά», λέει. «Γνωρίζουμε επίσης ότι η διατροφή ΚΕΤΟ δεν είναι ιδανική για αθλητικούς τύπους, οπότε αν πάτε στο γυμναστήριο, η αποκοπή υδατανθράκων ίσως δεν σας βοηθάει «.

 

Διατροφή καρπούζι
Ακριβώς όπως υποδηλώνει και το όνομά της, αυτή η διατροφή συνίσταται στην κατανάλωση τεράστιων ποσοτήτων καρπουζιού – τουλάχιστον 90% – καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. «Λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή περιεκτικότητα σε νερό στο καρπούζι, έχει την ικανότητα να σας κάνει να ουρείτε πολύ, δίνοντάς σας έτσι τη δυνατότητα να ξεπλύνετε κάθε συσσώρευση τοξινών», εξηγεί η Tracy Lockwood Beckerman, διάσημη διαιτολόγος στη Νέα Υόρκη και ιδρυτής της Tracy Lockwood .

«Ωστόσο, εάν τρώτε μόνο καρπούζι, μπορεί να είναι επικίνδυνη, διότι σε υπερβολικό βαθμό, μπορεί να διαταράξει την ισορροπία των ηλεκτρολυτών σας, προκαλώντας υπερβολική ενυδάτωση, ζάλη και σύγχυση.»

Η μόνη «αποτοξίνωση» που μπορεί να βγει από αυτήν η διατροφή είναι ότι η αντικατάσταση των ζαχαρωδών χυμών φρούτων, των χυμών και των υπερβολικών επιδορπίων με κύβους καρπουζιού είναι ένας υγιεινότερος τρόπος για να ικανοποιήσετε τις υπογλυκαιμίες σας.

 

Διατροφή Ωμής Τροφής 
Εάν είστε οπαδός των ψαριών και λαχανικών που τρώγονται όπως είναι, αυτή η δίαιτα μπορεί να ακούγεται ελκυστική. Η ιδέα είναι ότι τρώτε άψητα, ακατέργαστα και κυρίως βιολογικά τρόφιμα – φρούτα, λαχανικά, σπόρους, κρέας, αυγά, ψάρια, μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα … κι ο κατάλογος συνεχίζεται.

Αλλά η Carolyn Dean, MD, ND, εμπειρογνώμονας για την υγεία και τη διατροφή, λέει ότι αυτή η δίαιτα δεν είναι καλή, καθώς αυτά τα τρόφιμα είναι πολύ «υγρά» για το σώμα, μπορούν να προκαλέσουν υπερανάπτυξη ζυμώσεων και να επιτρέψουν με τα πάρα πολλά ζάχαρα φρούτων αύξηση των τριγλυκεριδίων.

«Η ακεταλδεΰδη είναι ένα ισχυρό τοξικό παραπροϊόν της μαγιάς και το μαγνήσιο πρέπει να το σπάσει, έτσι, με άλλα λόγια, αν δεν υπάρχει αρκετό μαγνήσιο, μπορεί να υπάρξουν πολλές παρενέργειες της ακεταλδεΰδης», λέει. «Η ακεταλδεΰδη είναι τοξική για τον εγκέφαλο, το ήπαρ και τα νεφρά και μπορεί να προκαλέσει μείωση της βιταμίνης Β και μείωση του μαγνησίου. Μπορεί επίσης να μπλοκάρει τους υποδοχείς ορμονών που επηρεάζουν τον θυρεοειδή, τα επινεφρίδια και την υπόφυση. «Θυμηθείτε : Το κατώτερο όριο ασφαλείας είναι τα μαγειρεμένα τρόφιμα,ότι πείραμα κι αν κάνετε με δίαιτες!

 

Αλκαλική διατροφή
Αυτή η δίαιτα προωθεί τρόφιμα που λέγεται ότι επηρεάζουν την ομοιόσταση της βάσης οξέος στο σώμα (ολόκληρα, ακατέργαστα, οργανικά, φρούτα και λαχανικά), εξηγεί ο Lockwood Beckerman.

«Οι υποστηρικτές λένε ότι το αλκαλικό περιβάλλον μέσα στο σώμα βοηθάει στην απώλεια βάρους, αυξάνει την ενέργεια και μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα». Ενώ τα άτομα με υπέρταση, διαβήτη, αρθρίτιδα ή ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορούν να ωφεληθούν από αυτή τη δίαιτα.

«Είναι δύσκολο να αποδειχθεί ότι η αλκαλική διατροφή έχει πραγματική επίδραση στην ισορροπία του pH», λέει. «Το σώμα μας διαθέτει μηχανισμούς για να διατηρήσουν τα επίπεδα pH υπό έλεγχο, παρά τη διατροφή σας. Επιπλέον, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο διατροφής. «Επιπλέον, η αλκαλική διατροφή περιορίζει μια σειρά από υγιεινά τρόφιμα και πρωτεΐνες.

 

Η διατροφή cookie
Ναι, αυτή είναι μια πραγματική δίαιτα που περιλαμβάνει την κατανάλωση μπισκότων (!) ειδικά κατασκευασμένων για την απώλεια βάρους, δεδομένου ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και χαμηλές σε θερμίδες (αλλά προφανώς έχουν γεύση σαν σκουπίδια!).

Παίρνετε ένα «κανονικό» γεύμα που περιέχει λαχανικά και υψηλή πρωτεΐνη για μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο σε μπισκότο. «Η φιλοσοφία της είναι ότι περιορίζει την επιθυμία για ζάχαρη για όσους αγαπούν τα γλυκά και θέλουν απλώς να φάνε μπισκότα όλη την ημέρα, αλλά αυτό δεν βοηθά τίποτα για τη βασική αιτία, που είναι ο εθισμός στη ζάχαρη», λέει η Monica Auslander, MS, RDN, της Essence Nutrition . «Πολλοί  διαιτολόγοι χρειάζονται να συστήσουν ψυχολογική θεραπεία για να διερευνήσουν τα βαθύτερα προβλήματα εδώ, γι ‘αυτό και επιστρέφουν στη δίαιτα!»

 

Αποτοξινωτικοί Χυμοί -Σούπες -Ροφήματα
Δυστυχώς, ο «χυμός» έχει γίνει κάτι περισσότερο από μια μανία. Ωστόσο, οι ειδικοί επιμένουν ότι η προσέγγιση της απώλειας τόσο πολύ βάρους  και τόσο γρήγορα δεν είναι βιώσιμη.

«Τα εμπορεύονται ως γρήγορη λύση,ως συνήθως με τις ακραίες προσεγγίσεις απώλειας βάρους και συχνά πείθουν ευάλωτους πληθυσμούς για να κερδίσουν ένα γρήγορο κεφάλαιο», προειδοποιεί ο Paul Salter.

«Συχνά δημιουργούν πολλές θρεπτικές ανεπάρκειες και κλιμακώνονται περαιτέρω τις κακές σχέσεις με τα τρόφιμα.» Επιπλέον, ο Sharp σημειώνει ότι οι περισσότερες αποτοξινώσεις είναι απίστευτα περιοριστικές!

Έτσι, ακόμα κι αν κάνετε καθαρισμό για μερικές ημέρες, διατρέχετε τον κίνδυνο να επιβραδύνετε το μεταβολισμό σας. «Επίσης, δεν είναι καθόλου χορταστικοί, οπότε από τη στιγμή που θα βγείτε από τη διατροφή, είναι πιθανό να τρώτε με μεγάλη όρεξη ξανά. Με έναν αργό μεταβολισμό, αυτή είναι μια σίγουρη συνταγή για να ξαναπάρει το βάρος που είχες», λέει ο Sharp. «Σας διαχωρίζουν πλήρως την ευχαρίστηση να τρώτε φαγητό και μαθαίνετε ότι το πραγματικό φαγητό είναι « βρώμικο »και πρέπει να καθαριστεί».

Μην παίζεις με την υγεία σου! Τρώγε σωστά για να είσαι ωραία και υγιής!

Φιλικά

www.igynaika.gr