H καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται.Βρήκαμε για εσάς τον τρόπο για Αυτοβελτίωση-Αυτοπεποίθηση σε 5 βήματα ! Γι’αυτό αρχίζουμε με τη βασική οδηγία:

 

1.”Σταματήσετε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους”, λέει ο ψυχοθεραπευτής Kimberly Hershenson, LMSW.

“Τονίζω ότι μόνο επειδή κάποιος άλλος φαίνεται ευτυχισμένος στα κοινωνικά μέσα ή ακόμα και προσωπικά δεν σημαίνει ότι είναι ευτυχισμένος. Οι συγκρίσεις οδηγούν μόνο στην αρνητική αυτοδιάθεση, η οποία οδηγεί στο άγχος και το στρες. “Τα συναισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική σας υγεία καθώς και άλλες περιοχές της ζωής σας, όπως η εργασία, οι σχέσεις και η σωματική υγεία.

 

2. Βρες τον  εσωτερικό σου ροκ σταρ.

Ο Albert Einstein είπε: “Όλοι είναι ιδιοφυΐα. Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι με την ικανότητά του να ανέβει σε ένα δέντρο, θα ζήσει ολόκληρη τη ζωή του, πιστεύοντας ότι είναι ηλίθιο!”

“Όλοι έχουμε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες μας. Κάποιος μπορεί να είναι ένας λαμπρός μουσικός, αλλά ένας τρομακτικός μάγειρας.

Αναγνωρίστε τις δυνάμεις σας ειδικά σε περιόδους αμφιβολιών. Είναι εύκολο να κάνετε γενικεύσεις όταν “χάνετε” ή “αποτύχετε” σε κάτι, αλλά υπενθυμίζοντάς σας τους τρόπους που πετυχαίνετε σας προσφέρει μια πιο ρεαλιστική προοπτική για τον εαυτό σας.

Ο ψυχοθεραπευτής και ο πιστοποιημένος σεξουαλικός θεραπευτής Kristie Overstreet, LPCC, CST, CAP υποδεικνύει να ρωτάς  τον εαυτό σου:  “Υπήρχε κάποια στιγμή  στη ζωή σου όπου είχες καλύτερη αυτοεκτίμηση; Τι κάνατε σε αυτό το στάδιο της ζωής σας; “Αν είναι δύσκολο για εσάς να αναγνωρίσετε τα μοναδικά σας δώρα, ζητήστε από έναν φίλο να τα επισημάνει σε εσάς. Μερικές φορές είναι ευκολότερο για τους άλλους να δουν το καλύτερο σε εμάς από ό, τι είναι για εμάς να το δούμε στον εαυτό μας.

 

3. Άσκηση.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει μια συσχέτιση μεταξύ άσκησης και υψηλότερης αυτοεκτίμησης, καθώς και βελτιωμένη ψυχική υγεία! “Η άσκηση δημιουργεί την ενδυνάμωση τόσο σωματική όσο και ψυχική”, λέει η Debbie Mandel, συγγραφέας του Addicted to Stress, “ειδικά η άρση βαρών όπου μπορείτε να βαθμολογήσετε τα επιτεύγματα σας ».

Προτείνει να αφήσετε λίγο καθημερινά την ατελείωτη λίστα των δραστηριοτήτων σας με μοναδικό σκοπό τη χαλάρωση ή τη διασκέδαση και την παρέα!  Άλλες μορφές αυτο-φροντίδας, είναι η σωστή διατροφή και ο επαρκής ύπνος. Έχουν επίσης αποδειχθεί ότι έχουν θετικές επιπτώσεις στην αυτο-αντίληψή μας!

 

4. Δώσε σε άλλους.

Ο Hershenson προτείνει τον εθελοντισμό για να βοηθήσετε εκείνους που μπορεί να είναι λιγότερο τυχεροί. “Η εξυπηρέτηση άλλων σας βοηθά να βγάλετε από το κεφάλι σας τα δικά σας θέματα και να μην κολλάτε. Όταν είστε σε θέση να βοηθήσετε κάποιον άλλο, σας κάνει να εστιάζετε λιγότερο στα δικά σας ζητήματα και να χάνετε τον στόχο. ”

Ο David Simonsen, Ph.D., LMFT, λέει:

“Αυτό που ξέρω σίγουρα  είναι ότι όσο περισσότερο κάποιος κάνει κάτι στη ζωή του που μπορεί να είναι περήφανος, τόσο πιο εύκολο του είναι να αναγνωρίσει την αξία του. Το να κάνεις πράγματα μέσω των οποίων σέβεσαι τον εαυτό σου είναι το μόνο κλειδί που έχω διαπιστώσει ότι δουλεύει για να αυξήσεις την αξία σου.  Βοηθώντας σε ένα άστεγο , ένα καταφύγιο ζώων, δίνοντας χρόνο στον μεγάλο αδελφό ή αδελφή οργανώνεις την αυτοεκτίμησή σου. Αυτά είναι πράγματα που σημαίνουν κάτι για όλους και δίνουν αξία όχι μόνο στον εαυτό μας, αλλά και σε κάποιον άλλο ».

Είναι μεγάλη αλήθεια το γεγονός πως ότι δίνουμε στον κόσμο τείνει σαν μπούμερανγκ πίσω σε μας. Για να το δοκιμάσετε, περάστε μια μέρα σκόπιμα βάζοντας θετικές σκέψεις και συμπεριφορές προς εκείνους με τους οποίους έρχεστε σε επαφή. Καθώς προχωρά η ημέρα σας, προετοιμαστείτε και παρατηρείστε  το τι έρχεται πίσω σε σας, και επίσης να παρατηρήσετε εάν η διάθεσή σας βελτιώνεται.

 

5. Συγχώρεση.

Υπάρχει κάποιος στη ζωή σας που δεν έχετε συγχωρήσει; Ένας πρώην συνεργάτης; Ενα μέλος της οικογένειας? Εσένα την  ίδια? Κρατώντας  συναισθήματα πικρίας ή δυσαρέσκειας, κρατούμε τους εαυτούς μας κολλημένους σε έναν κύκλο αρνητικότητας. Εάν δεν έχουμε συγχωρήσει τον εαυτό μας, η ντροπή θα μας κρατήσει δεμένες στον ίδιο βρόγχο.

«Η συγχώρεση εαυτού και άλλων έχει βρεθεί ότι βελτιώνει την αυτοεκτίμηση», λέει ο Schiraldi,

«ίσως επειδή μας συνδέει με την εγγενή αγάπη μας και προάγει την αποδοχή των ανθρώπων παρά τις ατέλειες μας».

 

Άσκηση-Εργαλείο:

Δοκίμασε βουδιστικό διαλογισμό για τη συγχώρεση, που μπορεί να ασκηθεί ανά πάσα στιγμή:

“Αν έχω βλάψει κάποιον, εν γνώσει ή εν αγνοία μου, ζητώ τη συγχώρεση.” Αν κάποιος με έχει πληγώσει ή με βλάψει, εν γνώσει ή εν αγνοία τους, τους συγχωρώ- εν αγνοία τους, προσφέρω συγχώρηση. “

Ξεκίνα να τα εφαρμόζεις και είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα ! 

Ευχές χαράς από το www.igynaika.gr