Αυτοβελτίωση : Συμβουλές αυτο-φροντίδας που λειτουργούν πραγματικά!

Αν είστε πολυάσχολη γυναίκα (και ποιά δεν είναι;), πιθανότατα ίσως να γνωρίζετε αυτήν την πρακτική;

 Εχουμε τόσες προτεραιότητες που, για πολλές από εμάς, η αυτο-φροντίδα έρχεται τελευταία στη λίστα.

Ίσως σκέφτεστε ότι “η αυτο-φροντίδα σημαίνει αυτοπεποίθηση” ή ίσως αισθάνεστε ένοχες – ή εγωίστριες -ακόμη και για να το σκεφτείτε!

Αλλά δεν είναι εγωισμός. Ακριβώς όπως  σε ένα αεροπλάνο μθαίνουμε πως πρέπει  να τοποθετήσουμε πρώτα την μάσκα οξυγόνου μας, είναι επιτακτική ανάγκη να φροντίσετε τον εαυτό σας, ειδάλλως δεν θα είστε πολύ αποδοτικοί σε κάποιους ή σε κάτι άλλο. Πρέπει να θρέψουμε το σώμα μας, το μυαλό μας, τις ψυχές μας.

Η αυτοεξυπηρέτηση δεν αφορά το μασάζ ή την χαλάρωση στον καναπέ και την κατανάλωση γλυκών. Δεν πρόκειται για κούρα σε σπα. Έτσι, αντί να σκέφτεστε την αυτο-φροντίδα ως  περιττό “ντάντεμα”, σκεφτείτε την, ως άμυνα σας ενάντια στην υπερκόπωση.

Πρέπει να δημιουργήσετε έναν ήρεμο κόσμο για τον εαυτό σας και ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σας.

Και εδώ σας έχουμε μερικές συμβουλές ακριβώς γι’αυτό.

Δημιουργήστε ισχυρές σχέσεις.

Ακριβώς όπως μια κακή σχέση μπορεί να οδηγήσει σε άγχος και αρνητικότητα, μία καλή σχέση μπορεί να είναι ένα τεράστιο ρυθμιστικό στρες και μπορεί να βελτιώσει τη σωματική σας υγεία. Δεν μας εκπήσσει ότι οι ερευνητές λένε πως οι άνθρωποι που έχουν ασθενέστερους κοινωνικούς δεσμούς δεν είναι τόσο δυνατή και η υγεία τους.

Αν γελάτε και διασκεδάζετε και με φίλους,ακόμα καλύτερα! Ενώ το κάνετε, οι ορμόνες του στρες μειώνονται και τα ανοσοποιητικά σας κύτταρα και τα αντισώματα που καταπολεμούν τη μόλυνση πολλαπλασιάζονται. Οι ενδορφίνες απελευθερώνονται επίσης, εκείνες οι χημικές ουσίες που σας κάνουν να αισθάνεστε καλά παντού.

Σκεφτείτε πριν αντιδράσετε.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να έχετε αρνητικά συναισθήματα κρυμμένα. Αλλά, πριν αντιδράσετε (κάτι που είναι τόσο εύκολο να κάνετε όταν είστε φορτισμένοι), κάνετε αυτό που κάνουμε για τα παιδιά μας: Δώστε στον εαυτό σας χρόνο για να ανασυγκροτηθείτε και να επανεξετάσετε την κατάσταση.

Ηρεμήστε τον εαυτό σας μετρώντας ως το 10 ή πέρνωντας βαθιές αναπνοές. Εάν αυτό δεν σας ηρεμήσει, κάντε κάτι φυσικό. Βγείτε έξω και κάντε μια βόλτα ή ασκηθείτε σκληρά, αν χρειαστεί. Οι ενδορφίνες που παράγονται είναι φυσικοί ανατροπείς της  διάθεσης. Οι πιθανότητες είναι, να μπορείτε να δείτε μετά από αυτό τα πράγματα διαφορετικά.

Δώστε στο μυαλό σας ένα διάλειμμα.

Είμαστε σε τόσο έντονους ρυθμούς που δεν είναι περίεργο, ότι μπορεί να είναι δύσκολο να εστιάσετε και να αισθανθείτε εντελώς απαθείς. Καθισμένοι ήσυχα,λίγη ώρα, χωρίς περισπασμούς μπορεί να σας έρθετε στο “εδώ και τώρα”, παρά στο παρελθόν ή στο μέλλον. Είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να αποσυμπιέσετε και να κεντράρετε στον εαυτό σας!

Προτεραιότητα στον ύπνο.

Μην κάνετε τον “άγρυπνο φρουρό” της ζωής σας! Ο ύπνος δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μια αναγκαιότητα, και οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν απολαμβάνουν ύπνο. Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται επτά έως εννέα ώρες, κάθε βράδυ.

Χαλαρώστε και μή θυσιάζετε την ευημερία, την υγεία και την ευτυχία σας. Ρυθμίστε ένα κανονικό πρόγραμμα ύπνου, εξασκηθείτε σε ένα χαλαρωτικό τελετουργικό για τον ύπνο, προσέξτε την πρόσληψη καφεΐνης και αλκοόλ και κρατήστε το υπνοδωμάτιο δροσερό και σκοτεινό.

Ορίστε ρεαλιστικές προσδοκίες.

Είναι ωραίο να ορίζετε στόχους, αλλά αν δεν είστε ρεαλιστές, ορίζετε τον εαυτό σας μια πορεία προς αισθήματα απογοήτευσης και αποτυχίας. Κοιτάξτε τί έχετε επιτύχει, όχι αυτό που δεν έχετε και αφιερώστε χρόνο για να νιώσετε καλά κι ευγνώμων γι ‘αυτό. Μην παίρνετε τις απογοητεύσεις προσωπικά! Αντί γι’αυτό να τις θεωρήσετε, ως μια ευκαιρία μάθησης για να επανεκτιμήσετε, να ανασυγκροτηθείτε και να επανασχεδιάσετε.

Δώστε χρόνο σε όσα πραγματικά έχουν σημασία.

Είναι εύκολο να αφήσουμε την κατάσταση να ξεφύγει, όταν νιώθουμε πιεσμένοι.  Σταθείτε μια στιγμή για να καταλάβετε όσα σας φέρνουν χαρά-και να τα ταιριάξετε με τη ζωή σας, ακόμα κι αν είναι για λίγα λεπτά.

Η ειδική στην παραγωγικότητα, Laura Vanderkam λέει “αντιμετωπίστε τις προτεραιότητές σας σαν σπασμένο θερμοσίφωνα”. Με άλλα λόγια, αν είναι σημαντικό, θα καταφέρετε να βρείτε τον χρόνο! Ο χρόνος, λέει, είναι εξαιρετικά ελαστικός. Μπορεί να εκπλαγείτε με το πόσος χρόνος πραγματικά υπάρχει, όταν θέτετε προτεραιότητές στη ζωή σας .

Μάθετε να λέτε όχι.

Αν είστε συνηθισμένοι να ευχαριστείτε τους άλλους, μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Άλλωστε, μισείτε το να απογοητεύσετε κάποιον άλλο ή να φανείτε ανυπόμονοι. Αλλά με το να είσαι πάντοτε ο ευχάριστος, συνεργατικός και συμπονετικός της παρέας , θέτεις τον εαυτό σου σε έναν κύκλο ανθρώπων που περιμένει να είσαι πάντα εκεί γι ‘αυτούς.

Το έχεις ζήσει; Εγώ ναι! Κι έχω να σου πω,πως είναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ να είσαι ΕΚΕΙ ΠΑΝΤΑ! Μερικές φορές δε,βρίσκεσαι και κατηγορούμενος,τελικά,αν τα πράγματα δεν πάνε όπως οι άλλοι ονειρεύονται!

 

Μερικές συμβουλές: Να είστε σταθεροί και άμεσοι. Εξετάστε και το ενδεχόμενο συμβιβασμού,ώστε να κερδίζετε χρόνο για τον εαυτό σας.Πέιτε,δηλαδή καμιά φορά: “θα επιστρέψω σύντομα,έχω μια υποχρέωση” (σ’εσένα!)

Κυρίως,να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας για αυτό που πραγματικά χρειάζεστε και θέλετε.

www.igynaika.gr