Δίαιτα:μύθοι και πραγματικότητα, από τον Δι. Πάνο,Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο

Δίαιτα:μύθοι και πραγματικότητα, από τον Δι. Πάνο,Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο

Δίαιτα:μύθοι και πραγματικότητα, από τον Δι. Πάνο,Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο

Είναι πλέον πραγματικότητα και ολοι μας τη βιώνουμε καθημερινά. Η ανάγκη μας για ένα σωστό και υγιεινό τρόπο διατροφής μας καθιστά εύκολο στόχο σε κάθε είδους βομβαρδισμό από κάθε είδους μέσο. Καταιγισμός πληροφοριών για το τι είναι «καλό» και «κακό» μπορεί να σας αποπροσανατολίσει. Ένα μικρό ξεκαθάρισμα μεταξύ μύθου και πραγματικότητας θα σας βοηθήσει να κατευθυνθείτε σωστα.  Επωφεληθείτε!

«Τα αναψυκτικά και ο καφές προκαλούν κυτταρίτιδα».

Όσο προχωράει η επιστήμη ,και οι έρευνες συνεχίζονται έχουμε ως αποτέλεσμα η μία έρευνα να αναιρεί την άλλη. Κι όμως καμία  μέχρι τώρα δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση καφεΐνης όσο και ανθρακικού σχετίζεται με τη εμφάνιση κυτταρίτιδας. Η κυτταρίτιδα προκαλείται από ορμονικές διαταραχές καθώς και διαταραχές στα λιποκύτταρα και τέλος σε διάφορα προβλήματα του κυκλοφορικού μας συστήματος. Τρόποι βελτίωσης-αντιμετώπισης της είναι μια διατροφή πλούσια σε  φρούτα και λαχανικά καθώς και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.
Συμπέρασμα… ΜΥΘΟΣ!

«Το μαύρο ψωμί περιέχει λιγότερες θερμίδες από το λευκό».
Η ιδιαιτερότητα που έχει το μαύρο ψωμί σε σχέση με το λευκό είναι ότι έχει περισσότερες φυτικές ίνες καθώς και είναι πιο πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το οποίο επιδρά θετικά στη λειτουργία του νευρικού μας συστήματος όσο και στο μεταβολισμό μας .Όσον αφορά τις θερμίδες έχουν σχεδόν τις ίδιες!
Συμπέρασμα… ΜΥΘΟΣ!

«Τα light προϊόντα βοηθούν στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας».
Τα light προϊόντα έχουν κατακλύσει την αγορά και τις συνειδήσεις μας. Σαφώς το ότι έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος βοηθούν στη προσπάθεια κάποιου για απώλεια βάρους. Παρόλα αυτά η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και η πρόσληψη της απαιτούμενης ποσότητας θερμίδων είναι αυτές που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τη σωστή απώλεια βάρους. Ένας τρόπος για να ελέγχουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι να ανατρέχουμε στις ετικέτες σύστασης των προϊόντων στις συσκευασίες. Διαβάστε λοιπόν!
Συμπέρασμα… ΜΥΘΟΣ!
«Όσο λιγότερα  γεύματα τόσο πιο γρήγορη η απώλεια βάρους».
Όταν η προσπάθεια μας να χάσουμε βάρος υιοθετεί την αντίληψη ότι η μείωση των γευμάτων αποτελεί έναν γρήγορο τρόπο να πετύχουμε τον στόχο μας τότε… υπάρχει πρόβλημα! Στη πραγματικότητα προσπαθώντας κάτι τέτοιο έχουμε σαν αποτέλεσμα να εξαντλήσουμε τον οργανισμό μας για 2-3 μέρες και έπειτα να φτάσουμε σε επεισόδια λαιμαργίας. Οπότε τα μειωμένα γεύματα προκαλούν μείωση του μεταβολισμού μας και έπειτα τα λαιμαργία επεισόδια μας οδηγούν σε κατανάλωση θερμίδων η οποία είναι πολύ μεγαλύτερη σ ένα και μόνο γεύμα απ ότι χρειαζόμαστε σε ολόκληρη τη μέρα. Και ένα κοινό μυστικό… Μην παραλείπετε το πρωινό σας. Θα σας οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση θερμίδων στο υπόλοιπο της ημέρας. Οπότε η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται!!
Συμπέρασμα… ΜΥΘΟΣ!

«Λιποδιαλυτικά τρόφιμα».
Κατά καιρούς ακούμε για «μαγικά» τρόφιμα που διαλύουν το λίπος. Όσο και να φορτώνετε τη κουζίνα  σας με λεμόνια , παπάγια , ανανά , μηλόξυδο  , κανέλα και διάφορα μπαχαρικά τα νέα θα παραμείνουν άσχημα. Και αυτό γιατί ο μηχανισμός της λιπόλυσης είναι συγκεκριμένος και απλός… Πρέπει να καίμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που λαμβάνουμε. Καμία επιστημονική έρευνα δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση τροφίμων και καρυκευμάτων συμβάλλει στην καύση του λίπους.
Συμπέρασμα… ΜΥΘΟΣ!
Μια μικρή λοιπόν μετάβαση στην πραγμaτικότητα ..!

Διονύσης-Άδωνις Πάνος
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονικός διευθυντής
ΔΙΑΙΤΑ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ – ΛΟΓΩ…ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Γλυφάδα
Λαζαράκη 8, τκ 16675
τηλ: 215 5202595 / 694 4928256
www.diaitatroposzois.gr / www.logodiatrofis.gr