Ενα ΣΠΛΑΤΣ στα παραμύθια : Η Ελένη Κόντη στο igynaika.gr

Το παραμύθι ήταν διαχρονικά το πιο πρωτότυπο και αποτελεσματικό μέσον που εφεύρε η κοινωνία για να διαμορφώσει, να στερεοποιήσει και να μεταδώσει στις επόμενες γενιές την ιστορία της, το DNA της.

«Να λέτε στα παιδιά παραμύθια, πολλά παραμύθια, πάρα πολλά παραμύθια» ειχε πει ο Einstein.

Η πετυχημένη συγγραφέας Ελένη Κόντη, νηπιαγωγός με εξειδικευμένα σεμινάρια ψυχολογίας, πρωταθλητρια Πολεμικών Τεχνών και μητέρα τριών παιδιών , με πολύ ενθουσιασμό ανοίγει την πόρτα του βιβλίου της « Ένα ΣΠΛΑΤΣ στα παραμύθια» στο gynaika.gr και μιλά στη δημοσιογράφο- σεναριογράφο Δώρα Μαδαρού.
Μια δυναμική διαδρομή μέχρι σήμερα με επιτυχημένες παρουσιάσεις του βιβλίου της σε Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Αθήνα, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς της Ελλάδας αλλά και του Λονδίνου , στο Hellenic TV, https://youtu.be/X1rpXTSOzfk του Λονδίνου το κανάλι της ομογένειας και σε περίοπτη θέση στην Έκθεση Βιβλίου του Λονδίνου. Σπλάτς…..και ξεκινάμε λοιπόν….

Ερωτηση: Τι είναι οι θεραπευτικές ιστορίες;
Ελένη Κόντη: Με όλες τις ιστορίες περνάς μηνύματα. Εκτός από ψυχαγωγικό ρόλο, βοηθούν στους στρεσογόνους παράγοντες που επηρεάζουν τα παιδιά στην καθημερινή τους ζωή.

Ερώτηση: Ένα σπλάτς στα παραμύθια! Πώς εμπνεύστηκε ο τίτλος;
Ελένη Κόντη: Ήθελα να δημιουργήσω μια «ζαβολιά» στη φαντασία των παιδιών. Στην ουσία το υγρό στοιχείο αντιπροσωπεύει το συναισθηματικό μας κόσμο και με αυτή την ονομασία επιχειρώ βουτιά στα συναισθήματα των παιδιών, για να αντιμετωπίσουν τις φοβίες τους.

Ερώτηση: Στο βιβλίο σας σε ποιές φοβίες αναφέρεστε;
Ελένη Κόντη: Φόβος για το σκοτάδι, ιστορία διαχείρισης του μητρικού αποχωρισμού, βραδινή ενούρηση, φόβος ενός διαζυγίου, στρεσογόνοι παράγοντες που δημιουργούν εξάρτηση από το φαγητό.

Ερώτηση: Ποια η παιδαγωγική χρησιμότητα των θεραπευτικών ιστοριών;
Ελένη Κόντη: Μέσα από την ταύτιση τις περισσότερες φορές, για να μην πω όλες, τα παιδιά μπαίνουν στη θέση των ηρώων, προβληματίζονται με το πώς αντιδρούν οι ήρωες και συνειδητοποιούν ότι και στα άσχημα πράγματα, οι ήρωες είναι δυνατοί. Έτσι παίρνουν ιδέες και λύσεις για να χειριστούν μια κατάσταση δύσκολη. Είναι το μέσο εκείνο που επιτρέπει στα παιδιά να αναγνωρίσουν, να κωδικοποιήσουν και εν τέλει να διαχειριστούν τα συναισθήματα που τα απασχολούν. Πρόκειται για μια αδιαμφισβήτητα , ευφυή μέθοδο, που δίνει μορφή στη δημιουργικότητα, βγάζει στην επιφάνεια τις συναισθηματικές ανάγκες του παιδιού και συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στη διαπαιδαγώγηση τους.

Ερώτηση: Ποιο το ηθικό δίδαγμα;
Ελένη Κόντη: Πάντα το καλό υπερισχύει στο τέλος. Από μόνο του αυτό είναι πολύ αισιόδοξο ηθικό δίδαγμα. Οι θεραπευτικές ιστορίες δίνουν στα παιδιά τη σημαντική δυνατότητα να ερευνήσουν και να εξασκήσουν διάφορους ρόλους. Πχ. Να ανακαλύψουν πως είναι να είσαι κλέφτης ή αστυνόμος. Είναι γνωστό ότι αν δοθεί στο παιδί η επιλογή να διαλέξει μεταξύ αποτυχημένου και επιτυχημένου μοντέλου, θα διαλέξει το επιτυχημένο.

Ερώτηση: Τελικά η παιδική μας ηλικία έχει αντίκτυπο στην ενήλικη ζωή μας;
Ελένη Κόντη: Είμαστε τα «φαντάσματα» της παιδικής μας ηλικίας.

Πραγματικά είναι μαγικός ο κόσμος των παραμυθιών! Λόγω Χριστουγέννων επιβάλλεται να γεμίσουμε με χρυσόσκονη το σκηνικό μας. « Ένα ΣΠΛΑΤΣ στα παραμύθια» ….γιατί είμαστε και εμείς παιδιά μέσα μας!

Συνέντευξη : Εγγλέζου Γιασεμή