Επιμέλεια Εύη Βισβάρδη

Τρεις ασκήσεις γραφής που μπορούν να αυξήσουν την ευτυχία στη στιγμή!

Το άρθρο της Bettina Hoeppner και των συναδέλφων της στο Harvard  “Do Self-Administered Positive Psychology Exercises Work in Persons in Recovery From Problematic Substance Use? An Online Randomized Survey,” δημοσιεύθηκε στις 9 Ιανουαρίου στο περιοδικό Journal of Substance Abuse Treatment. Η Hoeppner είναι επιστήμονας  στη μελέτη του «εθισμού» Center for Addiction Medicine στη MGH και αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχιατρικής του HMS.

Σύμφωνα με την Hoeppner et al., Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη μελέτη που αποσκοπούσε στο να διερευνήσουμε, εάν οι γραπτές ασκήσεις γραπτής θετικής ψυχολογίας  μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά, στη στιγμή, την  ευτυχία για τους ανθρώπους που αναρρώνουν από την χρήση ουσιών.

 

Η πιο σημαντική αύξηση της στιγμιαίας ευτυχίας παρατηρήθηκε μετά την άσκηση που ονομάζεται «Ανασύροντας ευτυχισμένες στιγμές». Η δεύτερη πιο αποτελεσματική αναζωογόνησης της ευτυχίας ήταν μια άσκηση που ονομάζεται «Savoring»  ακολουθούμενη από κάτι που ονομάζεται «Rose, Thorn, Bud».

Ιδού οι Ασκήσεις :
Αναπολώντας τις ευχάριστες στιγμές: Κατά τη διάρκεια της άσκησης «Relive Happy Moments», οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν μια προσωπική φωτογραφία από μια συγκεκριμένη ευτυχισμένη ανάμνηση  και να γράψουν μια σύντομη δήλωση που περιγράφει τις λεπτομέρειες του πότε και πού λήφθηκε η φωτογραφία, μαζί με σύντομες λεπτομέρειες για το τί συνέβαινε στη φωτογραφία.
Ευγνωμοσύνη: Κατά τη διάρκεια της άσκησης γραφής «Savoring», οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να περιγράψουν σύντομα δύο συγκεκριμένες θετικές εμπειρίες που εκτίμησαν ή παρατήρησαν από την προηγούμενη μέρα.
Τριαντάφυλλα,αγκάθια και μπουμπούκια -Rose, Thorn, Bud: Κατά τη διάρκεια της άσκησης «Rose, Thorn, Bud» οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να περιγράψουν εν συντομία ένα φωτεινό σημείο (τριαντάφυλλο) και μια πρόκληση / εμπόδιο (αγκάθι) από την προηγούμενη ημέρα και να προβλέψουν κάτι θετικό αναμένεται να «ανθίσει» την επόμενη ημέρα (μπουμπούκια).

Το να ξοδεύουμε λίγα λεπτά για να κάνουμε αυτές τις θετικές ασκήσεις ψυχολογίας, σε καθημερινή βάση, θα μπορούσε να αυξήσει τις στιγμές της ημέρας και την καθημερινή ευτυχία για όλους μας. Για όσους από εμάς είμαστε στην ανάκαμψη από άσχημες εμπειρίες ή «εθισμούς», θα μπορούσαν να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχούς μακροπρόθεσμης ανάκαμψης!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here