Το ME, επίσης γνωστό ως Σύνδρομο χρόνιας κόπωσης-μυαλγική εγκεφαλομυελίτιδα, είναι μια σύνθετη νευρολογική ασθένεια με ευρύ φάσμα συμπτωμάτων, μερικά από τα οποία μπορεί να είναι απενεργοποιημένα στους ασθενείς.
Θεωρείται ότι η κατάσταση επηρεάζει 250.000 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ασθένεια, που μερικές φορές είναι γνωστή ως σύνδρομο χρόνιας κόπωσης (CFS), μπορεί να επηρεάσει απολύτως κανέναν, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, ωστόσο τείνει να είναι συχνότερη στις γυναίκες.
Σύμφωνα με το ME Association , περίπου το ένα τέταρτο των ατόμων με την πάθηση επηρεάζονται σοβαρά, αφήνοντάς τα είτε περισσότερο μέσα στο σπίτι, είτε σε κρεβάτι είτε σε μια αναπηρική πολυθρόνα σε κάποιο στάδιο της ασθένειας.

Συμπτώματα

Το κύριο σύμπτωμα της ΜΕ είναι η κόπωση (υπερβολική κόπωση) η οποία είναι επίμονη και συχνά ανεξήγητη. Ένας εκπρόσωπος της δράσης Action For ME λέει στη HuffPost UK: «Αυτό το αισθάνεσαι πολύ διαφορετικό από ότι τη συνηθισμένη κούραση».
Πρόσθεσαν: «Οι απλές σωματικές ή πνευματικές δραστηριότητες ή συνδυασμοί δραστηριοτήτων μπορούν να κάνουν τους ανθρώπους με ΜΕ να αισθάνονται εντελώς εξασθενημένοι.»

Τα άτομα με ΜΕ μπορεί επίσης να παρουσιάσουν αύξηση σε άλλα συμπτώματα, όπως:

:: Πόνος στους μυς και / ή στις αρθρώσεις
:: Πονοκέφαλοι
:: Επώδυνοι λεμφαδένες
:: Πονόλαιμος
:: Δυσκολία σκέψης και συγκέντρωσης
:: Βλάβη βραχυπρόθεσμης μνήμης
:: Αίσθημα γενικής αδιαθεσίας ή εμφάνιση συμπτωμάτων «τύπου γρίπης»
:: Ζάλη
:: Ναυτία (ασθένεια)
:: Αίσθημα περίεργων παλμών της καρδιάς
:: Δυσκολία στον ύπνο,  θέματα όπως η αϋπνία, η υπερυπνία, ο μη αναζωογονητικός ύπνος, ή ένας διαταραγμένος κύκλος ύπνου-αφύπνισης
:: Δυσκολία στην απομνημόνευση λέξεων, στο σχεδιασμό ή στην οργάνωση σκέψεων και στην επεξεργασία πληροφοριών

Στη HuffPost UK, η Penelope Friday γράφει : «Σε μια κακή μέρα, είναι σαν να ξυπνάς με γρίπη: ολόκληρο το σώμα σου πονάει και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αισθάνεσαι ικανός να κάνεις τίποτα και καθόλου.

«Σε μια καλύτερη ημέρα, μοιάζει περισσότερο με την ημέρα που αισθάνεστε λίγο καλύτερα μετά από τη γρίπη, αλλά από τη στιγμή που σηκώνεστε και θα ντυθείτε, συνειδητοποιείτε ότι αυτό σας κούρασε τόσο που πρέπει να πάτε πίσω στο κρεβάτι πάλι.»

Διάγνωση
«Δεν υπάρχει επί του παρόντος ειδική εξέταση που να μπορεί να ανιχνεύσει τη ME», λέει ο εκπρόσωπος της Action For ME. «Οι βιοδείκτες – ένα χαρακτηριστικό με το οποίο μπορεί να εντοπιστεί μια συγκεκριμένη βιολογική διαδικασία ή ασθένεια – εξακολουθούν να διερευνώνται».
Ως εκ τούτου, η διάγνωση του ΜΕ είναι κατά κύριο λόγο μια προσπάθεια, όλες οι πιθανές καταστάσεις που ταιριάζουν με τα συμπτώματα ενός ατόμου να περνούν σταδιακά από έλεγχο και η ΜΕ να είναι η τελευταία υπολειπόμενη απάντηση. Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της NICE , οι οποίες υπόκεινται και σε τακτική αναθεώρηση, τα συμπτώματα πρέπει να υπάρχουν για τέσσερις μήνες στους ενήλικες και τρεις μήνες στους νέους πριν από τη διάγνωση.
«Όσο νωρίτερα αναγνωρίζεται η ασθένεια, τόσο πιο σύντομα μπορεί να ξεκινήσει η διαχείριση των συμπτωμάτων και η υποστήριξη», προσθέτει ο εκπρόσωπος της Action For Me. «Πολλοί άνθρωποι με ME το βρίσκουν ότι βοηθά να κρατήσουν ένα ημερολόγιο των συμπτωμάτων τους».
Θεραπεία
Δεν υπάρχει θεραπεία για τη ΜΕ, ωστόσο υπάρχουν ορισμένοι τύποι θεραπείας που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα βιώσουν βελτίωση στα συμπτώματα με την πάροδο του χρόνου και κάποιοι θα ανακάμψουν και θα μπορέσουν να ξαναρχίσουν την εργασία και τις κανονικές τους δραστηριότητες. Ωστόσο, άλλοι θα συνεχίσουν να εμφανίζουν συμπτώματα ή υποτροπή και ενδέχεται να παραμείνουν καταβεβλημένοι.
Το NHS συνιστά τη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT), η οποία μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με ήπιο έως μέτριο ΜΕ και θα ασχοληθεί με τις ψυχολογικές πτυχές της χρόνιας ασθένειας. Το CBT στοχεύει να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποδεχτούν τη διάγνωσή τους, να αισθανθούν ότι έχουν τον έλεγχο των συμπτωμάτων και να κατανοήσουν καλύτερα πώς η συμπεριφορά μπορεί να επηρεάσει την κατάσταση.
Στους ασθενείς μπορεί επίσης να συνταγογραφηθούν διάφοροι τύποι φαρμάκων για τον έλεγχο του πόνου, της ναυτίας και των προβλημάτων ύπνου. Υπάρχει επίσης ένα δομημένο πρόγραμμα άσκησης που ονομάζεται κλιμακωτή θεραπεία άσκησης ( graded exercise therapy (GET) ) , η οποία στοχεύει στη σταδιακή αύξηση του χρόνου που ένα άτομο με ΜΕ μπορεί να ασκείται.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!