Στον όλο και πιο πολυάσχολο και ταραχώδη κόσμο μας, συχνά φαίνεται αδύνατο να φροντίζουμε τις δικές μας ανάγκες και επιθυμίες (αυτο-φροντίδα), πόσο μάλλον εκείνες των αγαπημένων μας.

 

Για τον λόγο αυτό, όλοι μπορούμε να έχουμε μια δόση αυτοεξυπηρέτησης/αυτο-φροντίδας. Είτε απολαμβάνοντας μια ζεστή μπανιέρα στο τέλος μιας μακράς και αγχωμένης ημέρας, παρακολουθώντας μια εβδομαδιαία τάξη γιόγκα  ή απλά απολαμβάνοντας ένα φλιτζάνι τσάι, διαβάζοντας το αγαπημένο σας περιοδικό ένα ήσυχο κυριακάτικο απόγευμα.

 

 

Ο όρος «αυτο-φροντίδα» έχει μια ευρεία γκάμα.Ωστόσο εσείς επιλέγετε να ορίσετε τί είναι σωστό, λένε οι ειδικοί.

Στην ουσία θεωρείται κάτι που ενθαρρύνει τη σωματική, πνευματική ή συναισθηματική υγεία και ευαισθητοποίηση.

Αλλά στην νέα χιλιετία, η αυτοεξυπηρέτηση έχει μετατραπεί από την έννοια της φροντίδας στον εαυτό, σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων, η οποία, από μόνη της, καλύπτει σχεδόν κάθε κατηγορία που μπορεί να φανταστεί κανείς!

Αυτές οι ομάδες ατόμων έχει αποτυπωθεί ότι δαπανούν δύο φορές περισσότερα από τους baby boomers (μια γενιά που χαρακτηρίζεται από την αύξηση των γεννήσεων), σε προγράμματα προπόνησης, life coach, θεραπείες και τρόπους για ευημερία,χαλάρωση κι απόλαυση.

«Παρατηρήσαμε αύξηση του αριθμού των χώρων που προσφέρουν διάφορες μορφές γρήγορης αυτο-φροντίδας, όπως -μανικιούρ, στούντιο μασάζ, στούντιο γιόγκα, κλαμπ υγείας, υπηρεσίες τροφίμων,l ife coach κ.α.», λέει ο Vivian Sierra, PhD, ένας γάμος και οικογενειακός θεραπευτής στο Saint Louis, Missouri.

«Αυτές οι βιομηχανίες έχουν αυξηθεί θεαματικά, καθώς η αυτοεξυπηρέτηση γίνεται κάτι που κάνουμε, όχι μόνο για να περιποιηθούμε τους εαυτούς μας, αλλά και για να κάνουμε ένα διάλειμμα από την τρελή βιασύνη, να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής ή απλά να δούμε και να νιώσουμε καλύτερα».

 

Και ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η αυτοεξυπηρέτηση έχει γίνει μια λέξη μάρκετινγκ για οτιδήποτε σχετίζεται με τη βελτίωση του εαυτού, στην πράξη ίσως είναι άσκοπη ή χάσιμο χρόνου.

«Σίγουρα, υπάρχουν πολλές μορφές αυτοεξυπηρέτησης που δεν απαιτούν χρήματα, όπως μπάνιο, απενεργοποίηση του τηλεφώνου σας, εμπλοκή σε υγιείς σχέσεις. Αλλά με ένα μανικιούρ ή ένα μασάζ πώς μπορεί κάποιος να επιβραδύνει, να χαλαρώσει, να σταματήσει λίγο και να κατανοήσει τί συμβαίνει στη ζωή του; «, λέει ο Kerri Axelrod, πιστοποιημένος εκπαιδευτικός υγιεινής διατροφής και εκπαιδευτής γιόγκα.

Στον αυτοσυντηρούμενο κόσμο μας, είναι σημαντικό να θυμάστε το στόχο όλων:

να σας κάνoyn  πιο υγιείς, πιο δυνατούς, πιο προσεκτικούς και πιο θαρραλέoυς, λέει ο Jennifer Louden, ένας συγγραφέας και δάσκαλος με τις καλύτερες πωλήσεις.

«Ναι, μερικές φορές, η αυτο-φροντίδα είναι να παρακολουθείς το Survivor και τρως  ποπ κορν όλοι πρέπει να κλείσουμε διακόπτες και να συνδεθούμε μόνο για διασκέδαση  αλλά η γενική τάση της αυτο-φροντίδας είναι πιο υγιεινή, αν μας βοηθά να γίνουμε πιο ζωντανοί και διασυνδεδεμένοι με την πραγματικότητα και τον εαυτό μας, παρά εγωκεντρικοί ή άνετοι και στον κόσμο μας».

Το κλειδί είναι να μην σταματήσετε στην επιφάνεια, λέει ο Axelrod.

Η αυτοεξυπηρέτηση πρέπει να είναι ισορροπημένη, με μια ολιστική προσέγγιση της ευεξίας. Όλοι γνωρίζουμε τη ζημιά που μπορεί να κάνει το στρες στο μυαλό μας, τα σώματα και τις σχέσεις μας, επομένως σκεφτείτε την ως προληπτική πρακτική.

Εάν θέλετε να προσθέσετε κάποια προσωπική φροντίδα στην καθημερινή σας ζωή, χωρίς να πέσετε θύμα εξωφρενικών δαπανών, εδώ προτείνεται από τους ειδικούς  προτεραιότητα στη σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία σας.

 

Γυμναστείτε συχνά

Το έχετε ξανακούσει σίγουρα αυτό, αλλά η αλήθεια είναι ότι η άσκηση βοηθά σχεδόν σε κάθε τομέα της ζωής σας – να σας κρατήσει υγιείς διανοητικά, σωματικά και συναισθηματικά.

Αυτός ο τελευταίος είναι ίσως πιο σημαντικός τομέας, δεδομένου ότι μια συνεδρία άσκησης είναι η πιο αποτελεσματική και φυσική προσέγγιση για την καταπολέμηση της θλίψης.

» Το σώμα  απελευθερώνει  καλές χημικές ουσίες που ονομάζονται ενδορφίνες, ως απάντηση στη σωματική δραστηριότητα, που δημιουργούν μια αίσθηση ευεξίας και έχουν αναλγητικό αποτέλεσμα στο σώμα, βοηθώντας στη χαλάρωση και τη σταθεροποίηση της διάθεσης και βελτιώνοντας την ικανότητά σας να αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις της ζωής», λέει ο Robin HC, behaviorist και bestselling συγγραφέας.

Ακόμα και 20 λεπτά την ημέρα είναι αρκετό για να κάνει μεγάλη διαφορά στον νου σας!

Σκεφτείτε τη διατροφή σας
Ποιος δεν απολαμβάνει  ένα γευστικό γεύμα; Αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η εστίαση στο φαγητό  αντί για καλό,μπορεί να κάνει το μυαλό σας να πηγαίνει τα πράγματα με λάθος τρόπο.

Με άλλα λόγια, βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε θρεπτικές επιλογές για  φυσική υγεία. «Τα τοξικά και φλεγμονώδη τρόφιμα είναι ένα θεμελιώδες αυτο-σαμποτάζ και το αντίθετο της αγάπης για τον εαυτό «, εξηγεί ο Η-Γ.

Προτείνει να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να τρώτε καθαρές τροφές, όπως φρέσκα λαχανικά, άπαχα κρέατα και ψάρια, τουλάχιστον 85 τοις εκατό της διατροφής σας.

 

Αποσυνδέθείτε από τα πάντα
Δεν μιλάμε μόνο για τα κοινωνικά μέσα, αλλά και για το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ο Axelrod συνιστά να τοποθετήσετε το τηλέφωνό σας στη λειτουργία του αεροπλάνου, μία ώρα πριν από τον ύπνο και να μην το ενεργοποιήσετε, μέχρι να ξοδέψετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας το πρωί που θα ξυπνήσετε.

«Θα νιώσετε πιο αναζωογονημένοι να πηγαίνετε στο κρεβάτι και να ξυπνάτε με καθαρό μυαλό, αντί να ελέγχετε αμέσως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο όταν ξυπνάτε ή είστε στο Instagram πριν από το κρεβάτι».

 

Σκέπτομαι vs Διαλογίζομαι

Εάν ο διαλογισμός σημαίνει δέσμευση σε μια συνεπή γιόγκα 10 λεπτών το πρωί για να σταματήσετε τις σκέψεις σας και να συγκεντρώσετε ένα σύννεφο σιωπής, οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα οφέλη του προσεγμένου διαλογισμού είναι ατελείωτα.

«Ακόμη και αν είναι μόνο για πέντε λεπτά, αφιερώστε λίγο χρόνο για να είστε παρόντες στη στιγμή», προτείνει Michelle Elman, life coach. «Αυτά τα πέντε λεπτά μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν να μειώσουν τα συναισθήματα του στρες.»

Αν δεν μπορείτε να αντέξετε την ιδέα της σιωπής, σας προτείνει να πάρετε μια εφαρμογή διαλογισμού ή με τη μορφή ενός audiobook.

 

Κάνε ένα μπάνιο
Εάν είχατε ένα επιπλέον 10 λεπτά για να περάσετε βυθισμένοι σε μια ζεστή μπανιέρα, ξέρετε πόσο όμορφα χαλαρωτικά και αναζωογονητικά θα αισθάνεστε;

Ο Axelrod προτείνει να βυθίζεστε σε μια γεμάτη με άλατα μπανιέρα,  περίπου μια ώρα πριν από το κρεβάτι, για να βοηθήσετε τη χαλάρωση μυών, την αποτοξίνωση και να οδηγηθείτε σε έναν ξεκούραστο ύπνο.

«Μπορείτε επίσης να προσθέσετε μία-δύο σταγόνες αιθέριων ελαίων, όπως η λεβάντα για να συμβάλλει στην περαιτέρω χαλάρωσης», λέει.

Ημερολόγιο
Μπορεί να φανεί σαν μια μεγάλη απώλεια χρόνου, ειδικά όταν έχετε 15 εκατομμύρια άλλα πράγματα στη λίστα των υποχρεώσεών σας, αλλά αυτή η παλιά πρακτική κάνει θαύματα για την πνευματική και συναισθηματική υγεία σας.

«Συχνά ασχολούμαστε με την σύγχρονη ζωή,τόσο  που ξεχνάμε να κοιτάμε πίσω και να τιμήσουμε την ανάπτυξη και την πρόοδο μας που είναι τόσο εμφανής στον καθρέφτη της ζωής», λέει ο H-C.

«Μην ξεχάσετε ,επίσης,να αφιερώνετε χρόνο για να αναγνωρίζετε στον εαυτό σας και την πρόοδό σας».

 

Κρατήστε και λογαριασμό πόσα χρήματα γλυτώσατε με τις απλές αυτές πραακτικές.

Πολύ θέλουμε να μάθουμε!

Φιλικά,  www.igyanika.gr