Πώς να κάνετε ένα μωρό ή μικρό παιδί να κοιμηθεί !

Επιμέλεια Εύη Βισβάρδη
Τί μπορεί να βοηθήσει τους Απογοητευμένους Γονείς να προκαλέσουν ύπνο στα υπερβολικά κουρασμένο μωρά τους;

Οι γονείς αντιμετωπίζουμε συχνά πολλές καταστάσεις με ένα μωρό, συμπεριλαμβανομένου ενός μωρού, που είναι τόσο υπερβολικά κουρασμένο που δεν μπορεί να κοιμηθεί. Τα μωρά θα κλάψουν ώρες, καθιστώντας δύσκολο για τα σώματα τους να χαλαρώσουν. Και όταν τελικά καταρρέουν από την εξάντληση, ξυπνούν συχνά, νωρίτερα και έχουν μια δυσκολία να ξαναβρούν τον ύπνο τους.
Τί μπορεί να κάνει ένας γονέας για να διευκολύνει το άγχος του εξαντλημένου μωρού και να το βοηθήσει να χαλαρώσει και να κοιμηθεί;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβετε είναι ότι τα κουρασμένα και τα «αβοήθητα» μωρά δεν είναι τα ίδια. Όταν το μωρό σας αισθάνεται κουρασμένο, το σώμα θα κάνει το παιδί να αναγνωρίσει πότε πρέπει να κοιμηθεί. Το overtired- εξάντληση είναι ένα πρόβλημα για το οποίο ανησυχούν όλοι οι γονείς,όμως. Είναι όταν η φυσική εξάντληση του σώματος προκαλεί αναστάτωση του συστήματος διέγερσης.
Όταν ένας ενήλικας είναι υπερβολικά κουρασμένος, μπορεί έχει σύγχυση, ευερεθιστότητα και λήθαργο. Μπορούν κάποιοι ακόμη και να αποζητούν κάτι γλυκό ή κάτι με πολλούς υδατάνθρακες για να τους δώσει ενέργεια.

Τα βρέφη, από την άλλη πλευρά, δείχνουν την εξάντλησή τους με άλλους τρόπους και αυτό συχνά προκαλεί μεγαλύτερα προβλήματα. Ως εκ τούτου, είναι επιτακτική ανάγκη να μάθετε τί προκαλεί στο μωρό υπερβολική κούραση και ποιά είναι τα συμπτώματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να ξεκλειδώσετε τις δυνατότητες της μικρής σας πηγής χαράς και να γίνει σταθερή η συνήθεια του ύπνου του.
Ορμόνες και η επίδρασή τους στη συναισθηματική κατάσταση του παιδιού σας

Με απλά λόγια, τα βρέφη εξαντλούνται όταν το σώμα τους είναι ξύπνιο περισσότερο από όσο θέλουν να είναι. Όταν είναι σωματικά εξαντλημένα, προκαλεί το σύστημα αντίστασης στο άγχος του σώματος να αντιδράσει με ταχύτητα. Και αυτό οδηγεί σε μια εισροή ορμονών στρες – κορτιζόλης και αδρεναλίνης. Αυτή η απελευθέρωση κάνει το παιδί να αδυνατεί να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί.
Οι γονείς πρέπει να καταλάβουμε ότι οι ορμόνες διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στον ύπνο. Ως εκ τούτου, θέλετε να αυξήσετε την μελατονίνη του παιδιού σας για να το βοηθήσει να χαλαρώσει και να κοιμηθεί εύκολα.

Αυτό σημαίνει ότι πρώτα βάζετε το παιδί σας σε ημι-σκοτεινό ή εντελώς σκοτεινό δωμάτιο, έτσι ώστε το σώμα να απελευθερώσει τη μελατονίνη. Για να μειώσετε, έτσι και την ποσότητα κορτιζόλης, η οποία είναι η ορμόνη που κρατά το σώμα ξύπνιο. Είναι εξαιρετικά υψηλή κατά τη διάρκεια της ημέρας και δεν πέφτει μέχρι τις βραδινές ώρες.
Για να μειώσετε τα επίπεδα κορτιζόλης στην κυκλοφορία του αίματος, στο παιδί σας, θα πρέπει να τοποθετείται σε ημι-σκοτεινό ή εντελώς σκοτεινό δωμάτιο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Για το κλάμα κατά τη διάρκεια της ημέρας, κλείστε τις κουρτίνες για να κόψετε τη φωτεινότητα που μπαίνει στο δωμάτιο.

Τι προκαλεί το μωρό να αισθάνεται εξαντλημένο τόσο εύκολα;
Ο μεγαλύτερος λόγος για τον οποίο ένα παιδί γίνεται τόσο εξαντλημένο είναι ότι δεν έχει αρκετό ύπνο. Με το παιδί σας να εξερευνά τον κόσμο γύρω του, πρέπει να έχει κι έναν υπνάκο για να επεξεργαστεί τις πληροφορίες. Η υπερδιέγερση προκαλεί την έναρξη του συστήματος αντίδρασης του σώματος.
Ποιό είναι το σωστό χρονικό πλαίσιο στο οποίο ένα μωρό μπορεί να μείνει ξύπνιο πριν ξεκινήσει λειτουργία το σύστημα;
Νεογέννητα – 45 λεπτά διέγερσης ή  χρόνος ξύπνια, προτού κουραστούν ξανά.
Εξάμηνα – Δύο ώρες διέγερσης.
Νήπια – Πέντε περίπου ώρες ώρες διέγερσης.
Θα χρειαστεί να λάβετε μέτρα που θα απελευθερώσουν τη μελατονίνη και θα αναχαιτίσουν το επίπεδο κορτιζόλης. Εάν δεν το κάνετε αυτό, το σώμα δημιουργεί κορτιζόλη και αδρεναλίνη, καθιστώντας δύσκολο τον ύπνο τους.
Αυτό οδηγεί σε άγχος για το παιδί σας καθώς και για τον εαυτό σας!

Ποια είναι τα σημάδια ενός εξαντλημένου μωρού;
Τα μωρά σας πρόκειται να σας δείξουν τα σημάδια ότι είναι κουρασμένα πριν εξαντληθούν. Εναπόκειται σε εσάς να αναγνωρίσετε ποιά είναι αυτά τα σημάδια.
Μερικά από αυτά:
Τρίβουν τα μάτια, τα μαλλιά και τα αυτιά τους. Πολλοί το ερμηνεύουμε λάθος ως αντίδραση στην οδοντοφυΐα.
Δεν ενδιαφέρονται πλέον για αγαπημένα παιχνίδια ή φαγητό.
Οι εκφράσεις προσώπου έχουν αλλάξει. Εάν το παιδί σας ήταν χαρούμενο και μετά είναι ξαφνικά γκρινιάρης, ήρθε η ώρα να πάρει έναν υπνάκο.Το παιδί σας μπορεί να ψάχνει για την πιπίλα ή θέλει να πιπιλίσει τον αντίχειρά του. Εάν έχουν ένα παιχνίδι άνεσης, μπορεί να το ψάχνουν για να το βοηθήσει να κοιμηθεί.
Έχουν προβλήματα να κρατήσουν στα χείλη τη θηλή για να θηλάσουν.
Αν χασμουρηθούν, αυτό είναι ενδεικτικό ότι έχουν υπνηλία. Γρήγορα βάλτε το μωρό σας  να κοιμηθεί !
Το μωρό σας μπορεί να έχει αυτόματα σήματα που είναι πέρα ​​από τον έλεγχό του, όπως ταχεία αναπνοή, φτάρνισμα, ιδρωμένες παλάμες και λόξυγκας.
Θυμηθείτε, όταν το μωρό σας φτάσει να είναι υπερβολικά κουρασμένο, θα αρχίσει να κλαίει και δεν θα μπορέσει να ηρεμήσει εύκολα. Ένα μικρό παιδί θα κουλουριαστεί, ένα μεγαλύτερο παιδί θα φωνάξει, θα κλάψει και θα πολεμήσει τον ύπνο. Με τα παραπάνω σημάδια ενός κουρασμένου παιδιού, μπορείτε να αποφύγετε όλα αυτά.
Τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το εξαντλημένο παιδί σας τελικά να κοιμηθεί;

Παρόλο που μπορεί να είναι δύσκολο να κάνετε το εξαντλημένο παιδί σας να χαλαρώσει τελικά, αρκετά για να κοιμηθεί, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τα βοηθήσετε. Εξετάστε τις παρακάτω καταπραϋντικές μεθόδους για να βοηθήσετε το παιδί σας να χαλαρώσει και να κοιμηθεί.
Διατροφή – Μια δόση θηλασμού ελαφριά και γρήγορη μπορεί να βοηθήσει το μικρό σας αρκετά για να κοιμηθεί. Δεν θέλετε να κοιμηθούν, ενώ θηλάζουν, καθώς αυτό, θα τα κάνει να σκέφτονται όταν θηλάζουν πως πρέπει να πάνε για ύπνο.
Ζεστά λουτρά – Ένα ζεστό μπάνιο και φρέσκια πάνα μπορούν να χαλαρώσουν το σώμα αρκετά για να προκαλέσουν ύπνο.
Νανούρισμα – Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βάλετε ένα μωρό για ύπνο είναι νανουρίζοντάς το. Αυτό μπορεί να γίνει είτε αν καθίσετε ή αν σηκωθείτε. Ωστόσο, πριν κοιμηθούν, πρέπει να τα βάλετε στην κούνια.
Μασάζ – Ναι, ένα μασάζ μπορεί να βοηθήσει το μωρό σας να αισθάνεται χαλαρό. Αναμίξτε ένα λάδι λεβάντας και βρεφικό λάδι και τρίψτε απαλά πάνω στην πλάτη και τους ώμους του παιδιού σας.

Τραγουδήστε – Το παιδί σας αγαπά να ακούει τη φωνή σας, να μουρμουρίζει ή να τραγουδάει. Δεν χρειάζεται να είστε τέλεια για να τους διευκολύνει να κοιμηθούν.
Δημιουργήστε μια ρουτίνα ύπνου – Καθιερώστε μια ρουτίνα για το κρεβάτι για να ακολουθήσει και το παιδί σας, έτσι ώστε να αναγνωρίζει πότε πρέπει να πάει για ύπνο. Με τα μεγαλύτερα παιδιά, μπορείτε να διαβάσετε παραμύθι σε ένα ημισκοτεινό δωμάτιο.

Τί πρέπει να προσέξουμε για το περιβάλλον ύπνου
Γνωρίζατε ότι η θερμοκρασία δωματίου του παιδιού σας διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στο πώς κοιμάται; Αν θέλετε να διασφαλίσετε ότι το παιδί σας μπορεί να κοιμηθεί εύκολα, σιγουρευτείτε ότι μειώνετε τη θερμοκρασία του δωματίου.
Μπορείτε επίσης να κάνετε τα παρακάτω :
Ρύθμιση θερμοκρασίας – Θέλετε το παιδί σας να ξεκουραστεί, που σημαίνει μείωση της θερμοκρασίας του δωματίου σε ένα άνετο, δροσερό δωμάτιο.
Μειώστε τη φωτεινότητα ή απενεργοποιήστε τα φώτα – Ο φωτισμός μπορεί να έχει τεράστια επίδραση σε ένα μωρό. Βεβαιωθείτε ότι έχετε σβήσει τα φώτα ή μειώστε τη φωτεινότητα, όσο μπορείτε για να πάρει το μωρό σας έναν υπνάκο. Εάν θέλετε μπορείτε να αφήσετε ένα νυχτερινό φως. Το νυχτερινό, απαλό φως ενισχύει την αντίληψη ότι είναι ώρα για ύπνο.
Χαλαρωτική μουσική – Ένα κουρασμένο, γκρινιάρικο μωρό θα βρει τον απαλό θόρυβο και τη χαλαρωτική μουσική παρήγορη και χαλαρωτική. Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε τους ήχους της φύσης ή την κλασσική μουσική για να τα αφήσετε να κοιμηθούν.

Φάσκιωμα -μπορεί να βοηθήσει το μωρό σας ή ένα εξαντλημένο παιδί να χαλαρώσει αρκετά για να κοιμηθεί. Φάσκιωμα είναι όταν τυλίγετε το παιδί σας σε μια ελαφριά και μαλακή κουβέρτα, ώστε να νιώθουν άνετα και ασφαλή.
Με τις παραπάνω τεχνικές, μπορείτε να βοηθήσετε και να χαλαρώσετε το υπερβολικά κουρασμένο μωρό σας. Επίσης, θα το βοηθήσετε να μην εξαντληθεί εξ αρχής.
Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε την εξάντληση;
Όλα τα μωρά χρειάζονται έναν υπνάκο λόγω της διέγερσης που υπομένουν. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αναπτύξει ένα πρόγραμμα ύπνου και ακολουθήστε το, έτσι ώστε οι ανάγκες του μωρού σας να ικανοποιούνται.
Τα νεογνά ως τρίμηνα μωρά χρειάζονται τουλάχιστον 18 ώρες ύπνου κάθε μέρα. Καθιερώστε ένα σχέδιο που τους επιτρέπει δύο έως τρεις ανάπαυλες την ημέρα. Η πλειοψηφία των μωρών θα φάει και θα κοιμηθεί χωρίς τη βοήθειά σας, να το θυμάστε.
Τα παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως 11 μηνών χρειάζονται μεταξύ οκτώ και 12 ωρών ύπνου και δύο υπνάκων από 30 λεπτά έως δύο ώρες κάθε μέρα.
Τα νήπια χρειάζονται τουλάχιστον εννέα ώρες ύπνου με δύο ανάπαυλες την ημέρα.

Τελικά…
Είναι δύσκολο να απαλύνεις την ένταση σε ένα μωρό που είναι υπερβολικά διεγερμένο και έφτασε στην εξάντληση. Ωστόσο, αν γνωρίζετε τα σημάδια της υπνηλίας και βάζετε το παιδί σας έγκαιρα για ύπνο, μπορείτε να αποτρέψετε την εξάνλτηση ενός μωρού.
Καθιερώστε ένα χρονοδιάγραμμα που είναι εύκολο για εσάς και το μωρό σας  και να το τηρείτε!
Χρησιμοποιήστε τις καταπραϋντικές τεχνικές και βεβαιωθείτε ότι το περιβάλλον τους είναι κατάλληλο για ύπνο. Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας είναι πάντα υπερβολικά κουρασμένο, ίσως χρειαστεί να μιλήσετε με τον παιδίατρο. Μπορεί να σας προτείνει θεραπείες και επιπλέον τεχνικές για να το βοηθήσει να χαλαρώσει και να κοιμηθεί (κι εσείς το ίδιο!) .

Εύη Βισβάρδη
@Facebook @Instagram

για το www.igynaika.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here